Главная » Статьи » Мои статьи

План-конспект уроку «Геометрична різьба по дереву та її елементи» (Автор Павловський М.І.)
Заняття N 30

Число                                                                   клас 11
Тема: «Геометрична різьба та її елементи».
Зміст роботи на уроці: Виконання геометричної різьби на готових
дерев'яних дощечках,які використовуються в оздобленні інтер'єру життя людини
Мета: Сформувати знання про процес створення виробу, від проектування за ескізом, до реального відображення його в матеріалі.
Розвивати вміння застосовувати графічні види документації, знання композиції побудови орнаменту, з послідовним відтворенням його в матеріалі.
Сприяти вихованню художнього смаку, в оздобленні виробів. Формування творчої особистості кожної дитини, через народне ремесло, яким є різьба по дереву.
-    КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ:
Проектування, художнє конструювання, різьблення, оздоблення, відтворення традицій.
-    ОБ'ЄКТ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ:
ескіз скомбінований із вивчених
елементів,дошка для виконання різьби,олівець,
лінійка, гумка, різці по де реву, струбцина.
- МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ:
образотворче мистецтво, геометрія,креслення, культурологія.
-    ВИПЕРЕДЖАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ:
1.    Закінчення перенесення робочого ескізу на заготовку.
2.    Виконання    різьби по дереву на заготовках.
3.    Аналіз виконаної роботи.
-    Очікувальні навчальні результати:
1.    Уміння    пояснити процес створення виробів, із вивчених елементів.
2.    Уміння    застосувати графічні види проектної документації, а також методи фантазування у створенні декоративного виробу.
3.    Уміння    втілення задуму від ескізу до виробу.
4.    Використання безпечних прийомів роботи з різцями та іншими інструментами.
Орієнтовний план проведення уроку:
І.Організаційна частина (1 хв.)
2.ГІовторення раніше вивченого матеріалу та актуалізація опорних знань (10 хв.).
а)    перевірка домашнього завдання (виконання ескізу та перенесення його на дерево).
б)    Повторення техніки безпеки при роботі столярним різьбярським інструментом
в)Повторення    вивченої теми, її теоретичної частини.
3.    Повідомлення теми, завдання уроку.
а)    мотивація навчальної трудової діяльності (2хв).
б)вивчення    нового матеріалу (доповнення до пройденого матеріалу)
4.    Практична робота (30 хв.).
5.3аключна частина (5хв.).
а)    аналіз виконаної роботи.
б)    оцінка ходу виконання роботи.
в)    домашнє завдання.
г)    назначення чергових в класі.

Хід уроку:
І.Організаційна чашина
-    Добрий день, шановні гості, діти. Сьогодні, ми проводимо урок праці в цьому, класі, тому що для вирішення завдань даного уроку краще використати столярне обладнання даного класу.
-    Перевірка присутніх та робочих місць.
2.    Повторення раніше вивченого матеріалу.
Питання:
а)    Роль декоративно прикладного мистецтва та його вплив на побут та життя людей.
Види різьблення по дереву: плоско рельєфна або поглиблене, прорізне, скульптурне або об'ємне, (показуємо стенди)
Етапи створення декоративного виробу:
    Підготовчий - отримання завдання та обробка подібних декоративних рішень.
    Конструкторський - дизайнери розробляють ескізи майбутніх виробів та креслення.
    Технологічний - виготовлення виробу (т.б., інструмент, прийоми роботи, обладнання).
    Заключний - шліфовка, ґрунтовка, оздоблення готового виробу.
б)    Повторення вивченої теми її теоретичної частини. Перевірка домашнього завдання де виконання ескізів кухонних дошок та перенесення їх на матеріал.
3.    Повідомлення    теми завдання уроку.

Тема : Виконання геометричної різьби на готових дерев'яних дощечках, які будуть використані для оздоблення інтер'єру шкільної їдальні. Показую приклади ескізів: акцентую увагу на кращих роботах

а)    Мотивація навчальної діяльності учнів:
-    У нас з'явилась можливість виконати дуже важливе і необхідне для кожної школи завдання: оформлення інтер'єру нашої їдальні, різними дошками, які є втіленням вашого дизайнерського задуму.
б)    Завдання уроку - поєднання вивчених елементів різьби, в різних композиціях на кухонних дошках, які будуть використані для оформлення інтер'єру нашої їдальні.
в)    Повторення правил техніки безпеки при роботі столярними стамесками та різцями.


Питання:
-    при випадковому падінні різця, чи можна його піймати?
-    чому не можна підіймати стамеску або різець лезом вгору?
- чому необхідно обов'язково закріпляти деталь для різьблення, струбциною до верстака?

4.    Практична робота.
Завдання :
а)    закінчити перенесення орнаменту на дошку з ескізів.
б)    почати різьблення виробів на деревині згідно ескізу. Обладнання: струбцини, дошка, різці.
(Призначаю собі помічника, який допоможе контролювати безпечні прийоми різьблення по дереву).
5.    Заключна частина:
-    роблю аналіз виконаної роботи, виставляю оцінки.
-    задаю завдання додому: виконати ескіз хлібниці з елементами геометричної різьби.
-    показую приклад (фотографії).
* .
-    призначаю чергового по класу. Відпускаю учнів.

Категория: Мои статьи | Добавил: Валерій (10.01.2012)
Просмотров: 4864 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 3.5/2
Всего комментариев: 1
1 Sergdiany  
0
<a href=http://zmkshop.ru/uslugi/izgotovlenie-i-montazh-metallicheskikh-ferm/>фермы сварные 12 метров вес</a>

Имя *:
Email *:
Код *: