Главная » Статьи » Мои статьи

План-конспект уроку: Вигготовлення молотка з металевою ручкою. (Автор Біленко С.П.)
План уроку № _____


Тема: Вигготовлення молотка з металевою ручкою.

Мета: Формування вмінь та практичних навичок роботи з слюсарними інструментами та верстатах.

Узагальнити та систематизувати знання про технологію слюсарних робіт, вміння виконувати основні слюсарні операції та роботу на свердлильному, фрезерному та токарному верстатах..
Розвивати просторову уяву, технологічне мислення.
Виховувати працелюбність, точність та акуратність під час виконання запланованих робіт

Обладнання:  слюсарний верстак, слюсарні інструменти, штангенциркулі, свердлильний, фрезерний та токарні верстати.

Тип уроків:  формування умінь та навичок.

Орієнтовний план проведення уроків
І. Організаційна частина ............................................................................. 3 год
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів ................... 15 год
ІІІ. Перевірка домашнього завдання ......................................................... 10 год
ІV. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів ..............................  5 год
V. Повідомлення теми, мети, завдань уроків ........................................... 2 год
VІ. Практичні роботи ................................................................................. 5 год
VІІ. Заключна частина ............................................................................... 10 год

Хід уроку

І. Організаційна частина
Перевірка присутніх та наявності спецодягу.
Призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
Бесіда
1.    Які слюсарні операції із запланованих ви знаєте?
2.    Які операції вам невідомі?
3.    Для чого призначений штангенциркуль?
4.    Для чого призначені мітчики та плашки?
5.    Які напилки застосовують для обпилювання:
•    твердих металів;
•    м’яких металів;
•    різних металів?
6.    Яким слюсарним інструментом проводять контроль якості виконуваної або виготовленого виробу?
7.    Будова та принцип дії штангенциркуля.
8.    Будова та принцип дії свердлильного, фрезерного та токарних верстатів.
9.    Яка послідовність виконання прийомів під час операції свердління, фрезерування та точіння?
10.    Які свердла та різці використовують під час обробки металу?
11.    Яке призначення свердел, фрег, токарних різців, мітчиків та плашок.
12.    Пригадайте правила техніки безпеки під час виконання таких робіт:
•    на свердильному верстаті;
•    на фрезерному верстаті;
•    обпилювання металевих кромок та поверхонь напилками;
•    нарізання різьби.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Робота в парах (інтерактивна частина заняття)
Правила роботи учнів:
•    обмінятися технологічними картами;
•    з’ясувати, чого не вистачає в технологічних картах, та виявити помилки (поопераційні ескізи, осьові і виносні лінії тощо; заплановані операції та інструмент);
•    визначити перелік робіт, необхідних для доведення технологічної документації.
Алгоритм роботи вчителя
1.    З’ясувати, чи всі учні склали технологічні карти на виготовлення деталей виробу (беруться до уваги всі роботи – «чорнові», і незавершений «чистовик»).
2.    Запропонувати учням разом із технологічними картами підвестись зі своїх робочих місць та об’єднатись у пари за принципом однакових деталей.
3.    Сформулювати завдання та визначити час, який відводиться на його виконання, забезпечує зворотний зв’язок із класом стосовно поставленого завдання.
4.    Під час самостійної інтерактивної роботи обійти всі пари учнів для уточнення суперечливих питань та консультацій.

ІV. Практичні роботи

Завдання 1.
Використовуючи технологічні картки, визначити деталі, що плануються виготовлятись на першому заняті.


Вступний інструктаж
Бесіда
- Прошу учнів відповісти на такі запитання:
з яких деталей складається молоток (див. технологічну картку).
- Вказати взаємне розташування деталей виробу, їхні розміри та марки сталі з яких виготовляють виріб.

Завдання 2
Виготовити деталі молотка на свердлильному, фрезерному та токарному верстатах.

Вступний інструктаж (методом демонстрації та пояснення)
Демонструю операцію розмічання заготовок для молотка дотримуючись такої послідовності:
1.    Добираю заготовку оптимальних розмірів відповідно до ескізу деталі.
2.    Визначаю довжину заготовки (звертає увагу учнів на необхідність враховувати припуск на обробку заготовок).
3.    Просвердлюю отвіри відповідно до ескізу заготовки.
4.    Нагадую учням про правила техніки безпеки під час свердління отворів на свердлильному верстаті.
5.    Встановлюю розмічену заготовку на фрезерний верстат для фрезерування молотка.


Поточний інструктаж
Звертаю увагу учнів:
•    на дотримання технологій свердління та фрезерування молотка;
•    на правильне виконання прийомів роботи на свердлильному та фрезерному верстатах.

Практична робота

1.    Нарізаємо внутрішню різьбу мітчиком М10.
2.    Перевіряємо правільність та якість різьби на заготовкі молотка.

Завдання 3
Виготовити металеву ручку до молотка.

Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Бесіда
1.    Користуючись технологічною карткою об’єкта проектування, поясніть:
-    яким є функціональне призначення молотка з металевою ручкою.
2.    Користуючись технологічною карткою виробу, поясніть:
-    за допомогою яких операцій здійснюють з’єднання молотка з ручкою;
-    який інструмент необхідний для виконання цієї роботи.

Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
Бесіда
1.    Будова та призначення токарно-гвинторізного верстата.
2.    Яким різальним інструментом для токарної обробки ви користувались у попередніх класах?
3.    Яке призначення токарного різця?
4.    Які ви знаєте токарні різці за характером обробки? (Чорнові, чистові)
5.    Які ви знаєте токарні різці за видами обробки? (Прихідні, підрізні, прорізні, нарізні, фасонні, тощо.)
6.    Назвіть відомі вам токарні операції.
7.    Які ви знаєте пристрої для токарних робіт?
8.    Для чого призначений патрон? Центри?
9.    Який додатковий інструмент, за яким виконують токарні роботи, є обов’язковим на робочому місці?
10.    Яких результатів ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Практична робота

1.    Виточити ручку до молотка згідно технологічної картки.
2.    Нарізати зовнішню різьбу на заготовки ручки молотка.
3.    З’єднуємо деталі молотка.
4.    Фіксуємо ручку молотка розклепуванням.
5.    Виконуємо опоряджувальні роботи виробу.

VII. Заключна частина

Рефлексія
Бесіда
Учитель пропонує учням відповісти на такі запитання (учні висловлюються за власним бажанням):
1.    Чи досягнуть завдань цього уроку? Які види запланованих робіт (очікування на початку уроку) було виконано, а які не вдалося? Чому?
2.    Що слід зробити, щоб покращити організацію та проведення практичних робіт?
3.    Чи були виконані в процесі роботи технологічні операції, не передбачені технологічною картою? Назвіть їх.
4.    Які відповідні зміни необхідно внести до змісту технологічної карти? Ескізу деталі? Складального креслення виробу?

Підбиття підсумків:
-    мотивація оцінок;
-    оцінювання виконаної роботи.


План склав:  вчитель    Біленко С.П.

Категория: Мои статьи | Добавил: Валерій (10.01.2012)
Просмотров: 1907 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: